,,Zamknięcie roku 2020 w jednostkach sektora finansów publicznych”
4 marca 2021 r. godz. 10.00 – 15.00 (5h)
Program szkolenia
I. Harmonogram czynności związanych z zamknięciem ksiąg rachunkowych.
II. Inwentaryzacja:
- Terminy i częstotliwość.
- Rodzaje i metody inwentaryzacji: spis z natury, potwierdzenie sald, weryfikacja kont.
- Etapy inwentaryzacji i odpowiedzialność za prawidłowy przebieg.
- Różnice inwentaryzacyjne i ujęcie ich w księgach rachunkowych.
III. Zasady wyceny aktywów i pasywów na dzień bilansowy:
- Wycena środków trwałych, środków trwałych w budowie (odpisy aktualizujące).
- Wycena zapasów.
- Ewidencja i wycena należności (min. należności spornych, przedawnionych, odsetek od należności, odpisów aktualizujących należności).
- Ustalenie stanu zobowiązań (w tym zobowiązań wymagalnych).
- Przychody i koszty na koniec roku budżetowego.
IV. Przeksięgowania na kontach wynikowych i pozabilansowych.
V. Bilans:
- Omówienie poszczególnych pozycji aktywów i pasywów.
- Zasady sporządzania bilansu skonsolidowanego.
VI. Rachunek zysków i strat:
- Zasady ewidencji przychodów i kosztów na kontach grupy ,,7”.
- Zasady ewidencji kosztów na kontach grupy ,,4”.
- Metoda ustalenia wyniku finansowego – wariant porównawczy.
VII. Operacje na koncie ,,Fundusz jednostki” i wykazanie ich w ,,Zestawieniu zmian w funduszu”.
VIII. Zasady sporządzania informacji dodatkowej.
IX. Wzajemne powiązania pomiędzy sprawozdaniami finansowymi.
Prowadzący szkolenie
mgr Agnieszka Szymborska
Absolwentka Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, na kierunku Zarządzanie i marketing o specjalności Zarządzanie finansami i rachunkowość.
Wieloletni pracownik samorządowy, praktyk w zakresie rachunkowości i finansów publicznych, główny księgowy jednostek budżetowych i centrum usług wspólnych.
- Szkolenie prowadzone jest w formule on-line. Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy Microsoft Teams.
- Koszt szkolenia wynosi: 500 zł brutto / os.
- Cena obejmuje:
– wykłady wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
– zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
Załączniki:
- Formularz zgłoszeniowy
- Numer rachunku bankowego Uczelni
Kontakt:
Biuro Rekrutacji i Dziekanat
Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości im. Księcia Kazimierza Kujawskiego w Inowrocławiu
St. Kiełbasiewicza 7
88-100 Inowrocław
adres e-mail: dziekanat@wsp-inow.pl
tel.: 52 52 00 144